Τι είναι αυτό το ιστολόγιο;

nat_eleni

“Νεοματανάστες” από το 2012 στις Η.Π.Α. Δύσκολη η προσαρμογή, πολλές οι σκέψεις. Μπορείτε να τις διαπιστώσετε στο σχετικό μου ιστολόγιο, poueimai.wordpress.com.

Όταν πρωτοβρεθήκαμε στην Αμερική, τα τρία παιδιά μας ήταν δύο, πέντε κι επτά χρονών. Σημαντικός προβληματισμός μου σχετικά με τη μετανάστευση υπήρξε εξ’αρχής η σχέση που αυτά θα διαμορφώσουν, καθώς θα περνά ο καιρός, με τη μητέρα-πατρίδα. Τι άραγε θα νιώθουν γι’ αυτήν αν μεγαλώσουν μέσα στην αμερικάνικη κουλτούρα, την τόσο διαφορετική από την ελληνική; Πώς μπορώ να τα κάνω να αγαπήσουν τη χώρα καταγωγής τους τόσο, ώστε να τη θεωρούν κομμάτι του εαυτού τους, τουλάχιστον ανάλογης βαρύτητας με τη χώρα στην οποία ζουν; Τα ερωτήματα τούτα δεν έχουν σταματήσει να με απασχολούν.

Μέσα σ’αυτό το πλαίσιο, ξεκινήσαμε μάθημα ελληνικής Ιστορίας στο σπίτι, αρχικά με τη μεγάλη μου κόρη και στη συνέχεια και με τον μεσαίο μου γιο. Το κάνω με αρκετό θράσος, καθώς έχω ελλιπή κατάρτιση η ίδια – δεν είμαι ούτε δασκάλα, ούτε φιλόλογος ούτε ιστορικός, απλώς παρακολουθώ το τμήμα Σπουδών στον Ελληνικό Πολιτισμό του ΕΑΠ. Όταν απογοητεύομαι, όμως, και σκέφτομαι πως, υπό αυτές τις συνθήκες, η προσπάθεια δεν έχει νόημα, αναλογίζομαι την εναλλακτική – αν δεν το κάνουμε, δεν θα γίνει τίποτε απολύτως. Μου δίνει, λοιπόν, θάρρος η σκέψη ότι όσο ελλιπές και να είναι αυτό που επιχειρούμε, είναι σίγουρα καλύτερο από το καθόλου.

Σκέφτηκα να καταγράψω εδώ πληροφορίες και υλικό σχετικό με τη διαδικασία που ακολουθούμε για να κάνουμε το μάθημα. Έτσι, αφενός τα έχω εύκαιρα, οταν χρειάζεται να ξανακάνω το ίδιο μάθημα, αφετέρου μπορώ να τα μοιραστώ με όποιον άλλον τα βρει πιθανώς πρακτικά. Επιπλέον, έχω ανακαλύψει ότι η δημόσια κοινοποίηση της όλης προσπάθειας μού δίνει ενέργεια να τη συνεχίσω τις στιγμές που με πιάνει η απογοήτευση ή πιέζομαι από όλες τις άλλες υποχρεώσεις και πάω να την εγκαταλείψω.

Προσπαθούμε να κάνουμε μάθημα μια φορά την εβδομάδα για 1-1,5 ώρα περίπου. Στην πράξη αποδείχθηκε ότι αυτό που εφαρμόζεται είναι να κάνουμε το μάθημα τη μια βδομάδα και την επόμενη, αντί καινούργιου μαθήματος, να κάνουμε υπό επίβλεψη τη “δουλειά για το σπίτι”. Χρησιμοποιούμε ως βάση του μαθήματος τα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας Γυμνασίου, μαζί με τα αντίστοιχα βιβλία του καθηγητή (για τη δική μου κατανόηση), που βρίσκονται διαθέσιμα στο διαδίκτυο.

Επιδιώκω να κάνω το μάθημα όσο μπορώ πιο ζωντανό κι ενδιαφέρον. Θυμάμαι πόσο παπαγάλιζα η ίδια την Ιστορία όταν ήμουν μαθήτρια, κι εύχομαι να μεταδώσω στα παιδιά μου τη διάθεση να ασχοληθούν μαζί της με μεγαλύτερη αγάπη και διάθεση συνολικότερης κατανόησης απ’ ότι εγώ όταν βρισκόμουν στη θέση τους. Στο παρόν ιστολόγιο καταγράφω τη σειρά που ακολουθώ στο μάθημα, όλο το υλικό που εγώ φτιάχνω γι’ αυτό και όσες πρόσθετες πηγές χρησιμοποιώ που μου φαίνονται αποτελεσματικές. Η “μαθήτές” μου, μιλούν, όπως είναι φυσικό, Αγγλικά, οπότε κάποιες από αυτές τις πληροφορίες/δραστηριότητες απαιτούν ικανοποιητική γνώση της Αγγλικής.

Καταγράφω τη διαδικασία με τέτοιο τρόπο, ώστε κάποιος άλλος μετανάστης γονέας, με λίγη μελέτη του σχολικού βιβλίου, να μπορεί να χρησιμοποιήσει το ιστολόγιο για να κάνει μάθημα στο σπίτι του όπως κι εμείς, χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερη επιπλέον προσπάθεια από την πλευρά του. Η ευχή μου είναι έστω και ένας να το επιχειρήσει. Τότε θα νιώσω ότι ο χρόνος και η ενέργεια που αφιερώνω για την καταγραφή άξιζε τον κόπο. Γι’ αυτό, αν τυχόν το δοκιμάσετε, θα χαρώ πολύ να μου γράψετε για την εμπειρία σας μέσω της σελίδας επικοινωνίας.

Θέλω να αναφέρω τις πηγές από όπου προέρχεται όλο το υλικό που μοιράζομαι εδώ. Στην περίπτωση που έχει υπάρξει κάποια παράλειψη στην καταγραφή των πηγών, ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη και παρακαλώ, αν τη διαπιστώσετε, να μου την επισημάνετε για να τη διορθώσω.

Τέλος, αν κάποιος από σας διαθέτει πληροφορίες, υλικό ή διδακτικές συμβουλές να μου προσφέρει, θα τις δεχθώ με μεγάλη ευγνωμοσύνη.

Σας εύχομαι, λοιπόν, καλή πλοήγηση.
Ναταλία

Advertisements